Ako zlepšovať klímu v triede

Hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov
Vzdelávací proces a vyučovací štýl učiteľa – sociálna klíma
Personalizácia vzdelávania a inkluzívne vzdelávanie
Digitálna transformácia

Ako môžeme nastaviť klímu v triede, aby každý žiak dosiahol svoj potenciál?  Nedostatok   dôvery sa  negatívne prejavuje vo vzájomnom vzťahu. Dôvera je totiž akýmsi „lepidlom“, ktoré spája ľudí. A platí to aj v profesionálnej rovine, o to viac v prostredí školy. Ak chceme dosiahnuť, aby žiaci rešpektovali svojich učiteľov, najprv im musia dôverovať, následne začnú nasledovať. Žiaci totiž nebudú nasledovať učiteľa, ktorému nedôverujú. Z pozície učiteľa je preto dôležité aktívne pestovať a rozvíjať dôveru.  Ak sa učiteľovi podarí so žiakmi vybudovať solídny vzťah založený na dôvere, žiaci ho budú rešpektovať, pracovať na sebe a vydávať zo seba to najlepšie.

Lektor: Beata Rafajová