Náš tím
Sme tu pre vás.
Každý z nás tu má svoje jedinečné schopnosti a skúsenosti, ktoré nám umožňujú efektívne spolupracovať na projektoch a iniciatívach, ktoré podporujú našich učiteľov. Všetci sa zaujímame o budúcnosť našich žiakov a veríme, že kvalitné vzdelávanie je kľúčové.
Naša práca nie je vždy jednoduchá, ale je nesmierne uspokojujúce vidieť, ako sa naše úsilie premieňa na skutočné zlepšenia vo vyučovacom procese. Verím, že naša spolupráca a oddanosť nám umožnia dosiahnuť ešte viac v budúcnosti.
Jana Šuchterová
jana.suchterova@rcpuzc.sk0905 064 812
Po štúdiu na UKF v Nitre v odboroch učiteľstvo a tlmočníctvo pre regionálny rozvoj a učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, som učila na rôznych typoch škôl. Baví ma práca so žiakmi a učiteľmi na neformálnej úrovni, v ktorej využívam mentorsko-koučingový prístup. Na hodinách v škole kombinujem tradičné a alternatívne metódy, prácu v skupinách, učenie formou filmu, sedenia v kruhu, projektové práce, rovesnícke učenie a iné.
V školstve som sa venovala mnohým témam, aktívne som sa podieľala na zmenách a zavádzaní niekoľkých z nich, ako napríklad ranné komunity, tím pre rozvoj školy, blokové vyučovanie, školský parlament, rovesnícke učenie, prevencia proti šikanovaniu. Veľmi rada sa zúčastňujem rôznych aktivít spoločne s mojimi kolegami, kde sa práve počas takých hodín veľmi veľa naučím nielen o žiakoch, ale aj o sebe a zároveň čerpám inšpiráciu od kolegov. V témach mentoring a koučing som našla veľký zmysel, táto práca ma zaujíma, baví ma a neustále sa v nej snažím zlepšovať. Mentorujem účastníkov programu Komenského Inštitút, Učiteľov v akcii a Začínajúcich učiteľov. Postupne sa začínam venovať supervízii mentorov. Keď som po niekoľkých rokoch učenia dostala príležitosť venovať sa regionálnemu centru a podpore učiteľov, vzala som to ako príležitosť na zmenu a zároveň obrovskú výzvu, pred ktorou mám rešpekt.
Som vydatá a s manželom máme dcérku. Milujem svoju rodinu a prostredie, v ktorom žijem. Rada čítam, jogujem, oddychujem, trávim čas s rodinou v prírode prechádzkami alebo hubárčením, či zberom byliniek. Mám rada výzvy, posúvanie svojich hraníc, objavovanie svojich možností a veľmi rada sa rozprávam s ľuďmi, ktorých uznávam, vážim si ich a inšpirujú ma.
Eduard Gemza
eduard.gemza@rcpuzc.sk0915 843 856
So školstvom a deťmi som úzko spätý aj cez môj „voľný“ čas. Učím takmer výlučne na druhom stupni a na škole som koordinátorom environmentálnych projektov, školským digitálnym koordinátorom a vedúcim šípkarského krúžku. Vychádzam najmä z definície pedagóg = sprievodca dieťaťa. Myslím, že viac ako množstvo vedomostí je pre nich prínosná práve príprava na praktický život v spoločnosti. Snažím sa budovať u žiakov nielen základňu vedomostí, ale hlavne zručností, vzťahov a postojov.
Aj keď je pedagogická profesia u nás v rodine tradíciou, k učiteľovaniu som sa dostal náhodou. Študoval som na gymnáziu v Banskej Štiavnici, potom UMB – Krajinná ekológia. V roku 2010 som nastúpil do Špeciálnej základnej školy v Banskej Štiavnici. DPŠ vo Zvolene/Banskej Bystrici, následne Špeciálna pedagogika na UK BA mi umožnili zakoreniť sa na tejto škole dodnes.
Dnes som už so školstvom a deťmi úzko spätý aj cez môj „voľný“ čas. Som triednym učiteľom a učím takmer výlučne na druhom stupni. Na škole som koordinátorom environmentálnych projektov, školským digitálnym koordinátorom a vedúcim šípkarského krúžku.
Počas mojej skoro štrnásťročnej práce vychádzam najmä z definície pedagóg = sprievodca dieťaťa. Žiakom sa snažím byť sprievodcom a pomocníkom v rade životných situácií. Myslím, že viac ako množstvo vedomostí je pre nich prínosná práve príprava na praktický život v spoločnosti. Veľa sa venujem učeniu vonku a učeniu „hrou“. Snažím sa budovať u žiakov nielen základňu vedomostí, ale hlavne zručností, vzťahov a postojov. Absolvoval som intenzívny ročný vzdelávací program Komenského inštitút, množstvo workshopov, seminárov, konferencií a od roku 2020 pôsobím aj ako lektor. Spolupracoval som na tvorbe obsahových a výkonových štandardov pri príprave kurikulárnej reformy v rámci uplatňovania princípov inkluzívneho vzdelávania. Som spoluautorom kolektívnej monografie Otázky a problémy školskej geografie vo vyučovaní žiakov so špeciálnymi vzdelávacími potrebami.
Okrem „práce“ svoj čas delím medzi manželku, tri deti, priateľov a včielky.
Anna Čamajová
anna.camajova@rcpuzc.sk0905 292 061
Som prvostupniarka, ktorá od r. 1994 pôsobí na cirkevnej škole v Žiari nad Hronom. Počas svojej praxe som hľadala zaujímavé formy a metódy práce, ktoré by čo najviac posilňovali životné zručnosti žiakov dôležité pre život v budúcnosti. Mám skúsenosti s integrovaným tematickým vyučovaním, daltonským vyučovaním, slovným hodnotením atď. Som lektorkou Hejného metódy na Slovensku i v ČR. K malým drobcom i k dospelákom pristupujem s pokorou, rešpektom a úctou. Som presvedčená, že ľudia sa vedia rozvíjať a rásť počas celého života a mentoringom chcem byť nápomocná pri ich rozvoji.
Väčšina mojich kolegov hovorí, že učiteľstvo bolo odmalička ich snom. Ja patrím do inej kategórie. Nikdy som nesnívala o tom, že raz budem učiteľka. Chcela som byť predavačka, šoférka autobusu, neskôr právnička. Život ma posunul na pedagogickú fakultu a aj počas štúdia učiteľstva som tvrdila, že učiteľkou nebudem. V mojom prípade sa potvrdila stará múdrosť a nakoniec som prvostupniarskou učiteľkou už viac ako 30 rokov. Pri prvom vstupe k mojim prvým prváčikom sa postupne zrodila veľká láska a teraz som už učiteľkou ich detí. Vždy som hľadala nové možnosti ako spríjemniť náš spoločne strávený čas v škole. Cez Integrované tematické vyučovanie, lego vyučovanie, daltonské vzdelávanie, projektové vyučovanie, blokové vyučovanie, vyučovanie s netbookmi, slovné hodnotenie, účasť na mnohých kurzoch, školeniach a konferenciách až po zapájanie sa do rôznych výziev a projektov, ktoré pomáhali vytvárať pozitívnu klímu v triede, sme to spoločne so žiakmi i rodičmi dokázali. Na mojej ceste k učiteľskému povolaniu mi veľmi pomáhali moje štyri deti, ktoré boli prvými testermi pri realizácii nových nápadov, a zároveň som mala doma ako rodič okamžitú spätnú väzbu. Aj touto cestou im ďakujem. 🙂
Po mnohých rokoch praxe som objavila to, čo som stále hľadala. Osobné stretnutie s prof. Hejným ovplyvnilo moju ďalšiu pedagogickú aktivitu a niekoľko rokov som lektorkou Hejného metódy na Slovensku i v ČR. K malým drobcom i k dospelákom pristupujem s pokorou, rešpektom a úctou. Som presvedčená, že ľudia sa vedia rozvíjať a rásť počas celého života a mentoringom chcem byť nápomocná pri ich rozvoji.
Dagmar Kúdelová Kopčanská
dagmar.kudelova.kopcanska@rcpuzc.skkudelova.kopcanska@gmail.com
0903 513 148
Celý svoj profesijný život s radosťou venujem práci s deťmi, mládežou i s dospelými. Sústavne sa rada vzdelávam a prijímam nové výzvy, ktoré mi život prináša. Práve preto som sa stala súčasťou tohto mentorského tímu. Milujem prácu s ľuďmi a preto verím, že sa pre vás stanem nielen mentorom, ale aj priateľom, sprievodcom, ktorý vám pomôže a poradí práve vtedy, keď to budete potrebovať.
Celý svoj profesijný život sa s radosťou venujem práci s deťmi, mládežou i s dospelými. Dovoľte mi, aby som sa vám bližšie predstavila.
Pracovala som ako stredoškolský učiteľ Pedagogickej a sociálnej akadémie v Leviciach. Popri tejto práci som sa venovala aj akreditovanému vzdelávaniu pre pedagogických a odborných zamestnancov v oblasti ľudských práv. Pre neziskovú organizáciu Post Bellum som posledných 6 rokov pracovala ako vedúca vzdelávania, lektorka a dokumentaristka . Spolupracovala som a stále aktívne komunikujem s rôznymi organizáciami na príprave, organizácii a realizácii vzdelávacích a osvetových podujatí.
Som autorkou učebníc Sociológia I., II. pre stredné pedagogické školy, pedagogické a sociálne akadémie a pedagogické a kultúrne akadémie, som spoluautorkou metodík pre výchovu k ľudským právam vydanou ŠIOV. Sústavne sa rada vzdelávam a prijímam nové výzvy, ktoré mi život prináša. Práve preto som sa stala súčasťou tohto mentorského tímu. Milujem prácu s ľuďmi a ľahko ma spoznáte podľa toho, že vas vždy s pokojom a úsmevom na tvári rada vypočujem a ak to bude v mojich silách aj poradím.
Mojou celoživotnou túžbou bolo a je prispieť čo najviac k zmenám vo vzdelávaní a výchove tak, aby bolo skutočnou radosťou učiť a hlavne učiť sa. Verím teda, že sa pre vás stanem nielen mentorom, ale aj priateľom, ktorý vám pomôže a poradí práve vtedy, keď to budete potrebovať.
Beata Rafajová
beata.rafajova@rcpuzc.sk0908 962 723
Vyštudovala som učiteľstvo pre mládež vyžadujúcu osobitnú starostlivosť. Pracujem ako špeciálny pedagóg a tiež riaditeľ školy. Teší ma, že môžem byť súčasťou zmien, na ktoré už toľké roky čakáme. Práve teraz je ten správny čas dokázať, že nám na našej práci záleží a že sme tí, ktorí zmenu naozaj urobia. Bude mi cťou byť na tejto ceste vaším sprievodcom!
Pracujem ako riaditeľka špeciálnej základnej školy. Moje srdce patrí deťom. Hlavne tým, ktoré majú špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby. V pracovnom živote je pre mňa prioritou vytváranie bezpečného a inšpirujúceho prostredia, nielen pre žiakov, ale aj učiteľov. Pre kolegov pripravujem rôzne vzdelávania z oblasti sebarozvoja, posilňovania silných stránok osobnosti, predchádzania konfliktov, komunikácie a budovania tímu. Vyštudovala som učiteľstvo pre mládež vyžadujúcu osobitnú starostlivosť na Pedagogickej fakulte UK Bratislava, neskôr aj kvalifikačné štúdium Etickej výchovy. Absolvovala som vzdelávania v oblasti znižovania agresivity žiakov v školskom prostredí, mentoring a koučing v školskom prostredí, riešenie konfliktných a problémových situácií, rozvoj životných zručností. Sebarozvojové, manažérske a líderské zručnosti som si upevnila vďaka ročnému vzdelávaciemu programu Akadémia riaditeľov ZŠ a SŠ. Rada budem zdieľať svoje skúsenosti s učiteľmi, ktorí sa chcú na svojej ceste posúvať vpred.
Janette Jirkův Lacková
janette.jirkuv@rcpuzc.sk0918 742 936
Od svojho nástupu do školstva sa venujem edukácii, ktorá si právom zaslúži pomenovanie sofistikovaná. Deti a mladých ľudí učím kľúčové zručnosti postavené na hodnotách transparentnosti, slobody a zodpovednosti. Čo učím, to žijem. Dva roky som si sama užívala byť mentorovanou učiteľkou. Mať mentora znamenalo pre mňa mať človeka, ktorý tam bol len pre mňa a tak som mohla riešiť veci, na ktorých som sama chcela pracovať. Teraz to umožňujem zažívať ďalším.
Učenie bolo mojím detským snom a po dlhoročnej aktívnej ceste vo sfére biznisu som sa k nemu nakoniec dostala. Po štúdiu na Technickej univerzite vo Zvolene, psychológii, pedagogike a didaktike na Filozofickej fakulte Univerzity Karlovej v Prahe som ukončila štúdium fyziky na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici.
V roku 2016 som bola účastníčkou prvého ročníka Komenského inštitútu a dnes patrím do jeho mentorského a expertného tímu. Iniciovala som, koordinovala a bola hlavnou realizátorkou projektu Školáci v práci inak. Za svoj prístup k učeniu fyziky som získala laureátsku cenu RAU. So svojimi žiakmi sme zrealizovali množstvo školských aj mimoškolských projektov.
Od svojho nástupu do školstva sa venujem edukácii, ktorá si právom zaslúži pomenovanie sofistikovaná. Deti a mladých ľudí učím kľúčové zručnosti postavené na hodnotách transparentnosti, slobody a zodpovednosti. Čo učím, to žijem.
Dva roky som si užívala byť mentorovanou učiteľkou. Mať mentora pre mňa znamenalo mať človeka, ktorý tam bol len pre mňa a tak som mohla riešiť veci, na ktorých som sama chcela pracovať. Teraz to chcem umožniť aj ostatným.